måndag 25 maj 2009



Det var ett tag sen! Men mitt liv går i 300 och ibland kan det vara lite svårt att bromsa in och sätta sig vid datorn.


Ibland så tror jag att jag har en liten jävul som sitter på min axel och hittar på satyg som jag ska råka ut för...


I lördags hade jag lovat att ställa upp att köra två ridskole ponnysar till ponnyridning. På dom villkoren att jag "bara" skulle behöva ställa upp med bil, diesel och transport. Jag skulle ju "bara" behöva lämna av ponnysarna och tjejerna i Noret och sedan hämta dom. När jag kom dit på avtalad tid fanns det inte några tjejer där som skulle hjälpa till??? Jag ringde lite irriterat runt till tjejerna som jag hade hört skulle följa men icke! Suck, tillslut tvingade jag Julia att följa med och hennes kompis (som hade heeelt andra planer) men i sista sekund kom en tjej upp och hjälpte till. Hon hade missat dag OCH försovit sig!!


Ponnyridningen gick bra och hästarna skötte sig utmärkt trotts att väder och vind inte var det bästa.


Det var verkligen uppskattat!


Av dom flesta...


Som vanligt när man tycker att man varit en god människa så är det alltid något som ska förstöra det! I dag ringde en väldigt upprörd person till ridklubben och sa att om vi inte genast plockade bort hästskiten som hade blivit efter ponnyridningen så skulle vi få betala städnings avg. 800:-/tim. och vem ringde dom då??? jo, mig! är det tacken för att jag var snäll och ställde upp? Suck pust och stön....


Det spöregnade när vi åkte hem och därför vart skiten kvar, vi hade faktiskt inte en tanke på det klockan var mycket och vi ville ju bara hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar